12/04/20

הדרך לחיוך המושלם – שיקום הפה

שיקום הפה ואסתטיקה

על מה אתם חושבים כאשר אתם שומעים את צמד המלים "שיקום הפה", בהקשרים רפואיים? אם לא נתקלתם בביטוי הזה בעבר בהקשר של שיניים, ברכותינו – כנראה שמצב השיניים שלכם טוב ויתכן בהחלט כי גם הגנטיקה במשפחתכם תעבוד לטובתכם בכל הנוגע לשיניים.
עם זאת, חשוב להבין כי בשונה מהמונח 'שיקום' ברפואה הכללית, המתייחס בעיקר להחלמה מתאונות קשות ומצבים רפואיים מורכבים, ברפואת השיניים, שיקום הפה מכוון דווקא למצבים מעודנים יותר, גם כאלה שאינם נראים מבחינה חיצונית כבעייתיים.
מתי, אם כך, יידרש המטופל לביצוע פעולת שיקום פה, ומה בדיוק עושים במסגרת זו? הנה כל מה שרציתם לדעת על צמד המלים המסקרן הזה.

מהו שיקום פה?

תחום המומחיות של שיקום הפה מאפשר לבצע טיפולי שחזור שיניים אשר משפרים ברמה התפקודית והאסתטית, החל מהטיפולים הפשוטים כגון, סתימות בשן, כתר וכו' ועד לטיפולים יותר מורכבים כמו גשרים, תותבות, שיקום על גבי שתלים ועוד בשיתוף פעולה מלא עם כירורג פה ולסת, אורתודנט וטכנאי השיניים.

שיקום דיגיטלי

היום רפואת השיניים הפכה ממקצוע שכולו בידי הרופא (low tech) להיות מקצוע הייטק (high tech) והדבר מתבטא גם בתחום שיקום הפה. כיום לקיחת המידות של השיניים, לדוגמא, נעשית על ידי סריקה באמצעות סורק דיגיטלי. הנתונים המתקבלים מסריקת השיניים, מוצלבים עם נתונים דיגיטליים המתקבלים מצילומי השיניים (בדרך כלל צילומי CT) לצורך תכנון הטיפול ולצורך הכנת השחזור השיקומי המתוכנן. המומחה לשיקום הפה יכול לבצע את התיכנון וביצוע השיקום, בצורה מדויקת וממוחשבת, עם חומרים מעודכנים, דבר המביא לתוצאות אופטימליות.

באיזה חומר לבחור?

הרגלים שונים כגון שחיקה, כסיסת צפורניים, שחזורים הקיימים מנגד ועוד משפיעים על בחירת החומרים ועל עמידות הטיפול לאורך זמן. מטבע הדברים, כל חומר עובר בלאי ושחיקה, ישנם חומרי גלם שיצריכו חידוש, או בדיקה תקופתית אחת לכמה שנים, כדי לוודא שהשן או השיניים, השתלים והטיפול בכללותו, לא ניזוקו עם הזמן.
כדי להתאים לכם את הפתרון הטוב ביותר, התייעצו עם המומחים שלנו לשיקום הפה. במרכז יבחנו היטב את כל האפשרויות העומדות בפניכם על מנת שתוכלו לקחת את ההחלטה הטובה והמתאימה לכם ביותר.

* הבהרה:

מומחה ברפואת שיניים ע”פ חוק הוא רופא שיניים (סיים לימודים באוניברסיטה מוכרת, עמד בהצלחה בבחינת הרישוי של משרד הבריאות וקיבל רישיון עבודה), השלים לימודי מומחיות של 3 עד 5 שנים (תלוי במומחיות) באחד מהמוסדות המוכרים בחוק, עבר את הבחינות וקיבל מטעם משרד הבריאות תואר מומחה.

לכתבות נוספות במגזין

אודות הכותבת

ד"ר דבורה שוורץ-ארד

בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית הדסה עין כרם, חברה בצוות המרצים ומרצה בכירה באוניברסיטת ת”א, מרצה מבוקשת בעולם ובארץ ועוד

לקביעת תור התקשרו 03-5497368

לפרטים נוספים

הדרך לחיוך המושלם – שיקום הפה