11/10/20

חבלות פה ושיניים במקרים של נפילה מדו גלגלי

מתוך התוכנית מרגישות יופי

כולנו שמענו על התאונה של ריאנה, אבל בואי נדבר על החבלות הנפוצות במקרים של כלי רכב חשמליים.
טוב שזה עולה לתודעה, דווקא לפעמים שמפורסם או מפורסמת נפצעים, אז פתאום מתעוררים לדבר שאנחנו כרופאים מטפלים ומודעים לזה כל הזמן.
כל של ראש צוואר – שזה הפה, הלסת, השיניים והשפתיים, נפגע מאד בתאונות מהסוג הזה.

מה עושים לאחר נפילה או חבלה מהסוג הזה?

יש לקבל את המענה מהר ככל הניתן.

למה?

כי נניח שעפות שיניים, נשברות שיניים או חסרות רקמות או פציעות של ספציים וחניכיים, אנחנו רוצים להחזיר את זה כמה שיותר מהר כדי להחזיר את האסתטיקה וגם את האפשרות לדבר (הפונטיקה) ואת היכלות לאכול כמה שיותר מהר.

כלומר יש השלכות לזמן שעובר?

מה שיכול להיות במקרים של שיניים שנעלמות ולא מחזירים אותם מיד, אז יכול להיות מצב שבו הרקמות מתכווצות, נהיית הצטלקות ולאחר מכן צריך צריך לבנות את המערכת. את המערכת של העצם התומכת (השתלת עצם) וגם את החניכיים וכמובן השפתיים ששוקעות, החיוך שנראה לא יפה ועוד

זה ממש תהליך שיקום של כל הפה?

כן. זו יכולה להיות פגיעה אסטתית במיוחד שמרבית הפציעות הם באזור הקידמי העליון.

מה קורה למטופל שנשאר בלי שיניים?

אם הבעיה היא שיניים אז מצבו של המטופל הוא טוב, מאחר וזה פתיר.
צריך להגיע ולקבל את הטיפול הכולל והמהיר אצל המומחים באסטתיקה של החיוך, של השפתיים ושל החניכיים שיכולים לבצע גם שתלים דנטליים..

למשל במקרים האלו:

בחבלה של נפילה מסוס

בחורה שנפלה מקורקינט, לה החזרתי את השתלים ואת החניכיים ביום של הפציעה.

במקרה חבלה של נפילה מקורקינט חשמלי

במקרה של תאונה אנשים הולכים ישר למיון. בדר"כ אין שם מומחים לאסתקטיה של הפה. בטח דואגים קודם כל לראות שלא קיבלת זעזוע מוח או משהו. איך יודעים שצריך ללכת למומחה לשיקום הפה?

אנחנו כאן כדי להגביר את המודעות. כדי לקצר את הזמן הזה שלא יעקרו שיניים מיותרות. כל הנושא של פציעה באזור הפה והחיניכיים צריך להגיע כמה שיותר לטיפול המומחים באסטתיקה של החיוך, של השפתיים ושל החניכיים שיכולים לבצע גם שתלים דנטליים..