23/08/20

טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית – למי זה מתאים?!

ברפואה הכללית, מקובל לחלק את הניתוחים והטיפולים השונים לכאלה המצריכים הרדמה כללית וכאלה שניתן להסתפק בהם בהרדמה מקומית או סדציה נשאפת. עם זאת, קיימים מקרים בהם רצוי לבצע דווקא תחת הרדמה מלאה לדוגמא:
מטופל מאד צעיר, חרדה דנטלית, בעיית מפתח הפה, רפלקס הקאה, מורכבות הטיפול.

חרדה ופוביה דנטלית

הנתון הבא אולי לא יפתיע רבים מכם: בספרות המדעית ישנה פוביה אמיתית ומובחנת מפני ביקור אצל רופא השיניים, ובפועל סובלים ממנה גברים, ילדים ונשים מכל הסוגים והגילאים – ובכל רחבי העולם. זוהי תופעה שנסיבותיה האינדיבידואליות אינן ברורות אצל כל אדם, ולכן גם צורת הטיפול בה עשויה להיות לא פעם מורכבת. טיפולי שיניים בהרדמה כללית מתאימים למקרים כאלה במיוחד, וכן הם עשויים להתאים גם במקרה של מטופלים מבוגרים מאד (או לחלופין צעירים מאד), וכן בעת טיפולים באנשים בעלי צרכים מיוחדים.

מצבים רפואיים מיוחדים

מצבים אחרים, שאינם קשורים לחרדה נפשית או לתחושת חוסר אונים העלולה להוביל את המטופל להסב לעצמו נזק בעת הטיפול (שלא בכוונה כמובן), קשורים למצבו הפיזי והמאובחן של המטופל. במקרים כאלה הטיפול ייעשה בהרדמה מלאה, וזאת בעקבות מצבי סיכון מיוחדים כמו אלרגיה קריטית או מחלת רקע העשויה להפריע לתקינותו של הטיפול, וכן בעת טיפולים ארוכים ומורכבים במיוחד. במצבים כאלה כמובן תיעשה בדיקה רפואית מקיפה יותר אצל המטופל, על מנת להבטיח שהוא לא ייפגע חלילה מהתהליך.

האם זה מסוכן?

יש להבהיר כי מקרי הרדמה מלאה תמיד ייחשבו, מבחינה סטטיסטית למעט מסוכנים יותר מטיפולים הנעשים תחת הרדמה מקומית, אך יחד עם זאת, את הניתוחים והטיפולים מבצעים רופאים מקצועיים שעברו הכשרה יעודית לכך.
במרכז כירורגי שוורץ-ארד, מרכז כירורגי פרטי לכירורגיה פה ולסת מהמובילים בארץ הרופאים במרפאה מתמחים באופן ספציפי בכירורגיה פה ולסת ובכל תחומי רפואת השיניים. הצוות הרפואי במרכז יעודי לטיפולים וניתוחים תחת הרדמה כללית. במרכז גם חדרי ניתוח מהמתקדמים ביותר וקיימת אפשרות גם לאשפוז יום ולילה בעת הצורך. המרכז מאושר לביצוע ניתוחים וטיפולים תחת כל סוגי ההרדמה והסדציה ע"י משרד הבריאות.
ככלל, אם אתם מתלבטים האם לבצע את הניתוח או את טיפול השיניים בהרדמה מקומית או מלאה – ההמלצה הטובה ביותר היא להתייעץ על כך עם הרופא המומחה במקום ובמסגרת זו להעלות בפניו את החששות ואת המצב הרפואי הכולל שלכם. כך לאחר שיחה מעמיקה תוכלו להגיע יחד איתו להחלטה שתהיה הכי טובה ונכונה עבורכם – וזאת בהתחשב בכלל הפרמטרים, הפיזיים והנפשיים, הנוגעים למצבכם.

ד"ר דבורה שוורץ-ארד

בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית הדסה עין כרם, חברה בצוות המרצים ומרצה בכירה באוניברסיטת ת”א, מרצה מבוקשת בעולם ובארץ ועוד

לקביעת תור התקשרו 03-5497368

לפרטים נוספים

טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית – למי זה מתאים?!