לסת עליונה / תחתונה שקועה

מצב שבו הלסת העליונה או הלסת התחתונה שקועה עלול לפגוע בתפקוד התקין וליצור קשיים בלעיסה, בבליעה או בנשיכה. בנוסף נוצרות במקרים רבים בעיות בדיבור ובעיות בנשימה. השפעות נוספות של לסת שקועה הן כאב כרוני במפרק הלסת או בלסתות עצמן. מנשך הפוך פעמים רבות תורם לקושי בסגירת שפתיים, אסימטריה לאורך/רוחב הפנים ו/או לחשיפת חניכיים. על-מנת להביא את הלסת העליונה והתחתונה למקום הנכון ביותר עבורן יתבצע ניתוח אורתוגנטי.

ניתוח לסת תחתונה כולל פיצול של הלסת באופן אנכי, בכל צד מאחורי השן הטוחנת האחרונה. לאחר מכן ניתן להזיז את חלקה הקדמי של הלסת התחתונה קדימה, ובכך להגיע ליחס המתאים. הקיבוע במיקום הרצוי מתבצע באמצעות לוחיות או ברגי טיטניום קטנים. ניתוח זה מתבצע רובו ככולו מתוך חלל הפה ועל כן אין צלקות חיצוניות. ​הניתוח האורתוגנטי מבוצע ע"י צוות מומחים ומשלב טכנולוגיות מתקדמות כגון תכנון דיגיטלי מורכב, המאפשרים להגיע דיוק והתאמת הניתוח באופן ספציפי לכל מטופל.

ליצירת קשר
לסת עליונה / תחתונה שקועה

שאלות ותשובות

מהו הגורם ללסת תחתונה / עליונה שקועה?

בחלק מהמקרים המקור הוא גנטי, והלסת תהיה שקועה כבר בעת הלידה או לאחריה. חבלה עלולה גם היא לגרום ללסת שקועה.

האם יישור שיניים יכול לשנות את היחס שבין הלסתות?

טיפול אורתודנטי (יישור שיניים) עשוי לפתור את בעיית הלסת השקועה במקרים קלים. כשהפער בין הלסתות משמעותי, נדרש ניתוח אורתוגנטי. במצבים אלה ייתכן צורך בהליך שכולל 3 שלבים: יישור שיניים כטיפול מקדים, ניתוח אורתוגנטי ויישור שיניים לעמדה הסופית אחרי שהלסתות כבר ממוקמות נכון.

יש לכם עוד שאלות?

צרו איתנו קשר

עוד במרכז

לסת עליונה / תחתונה בולטת
לסת עליונה / תחתונה בולטת

לסת עליונה או תחתונה בולטת יתר על המידה חושפת את השיניים לסיכון מוגבר לפגיעה, ועלולה ליצור גם בעיות בנשימה ובדיבור. ניתוח אורתוגנטי לקיצור הלסת הבולטת מספק פתרון יעיל ובנוסף משפר את ההרמוניה בתווי הפנים

לפרטים נוספים
ניתוחי סנטר - אסימטריה, פיסול סנטר
ניתוחי סנטר - אסימטריה, פיסול סנטר

פיסול סנטר אפשרי הן באמצעות שתל והן באמצעות הזזת עצם הסנטר למיקום שיבטיח מראה מחמיא. שני סוגי ניתוחי הסנטר נחשבים פשוטים יחסית, וניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה מיד לאחריהם

לפרטים נוספים
השתלת עצם – אוגמנטציה
השתלת עצם – אוגמנטציה

טיפול השתלת עצם במרפאה שלנו יכול להיות חוויה נוחה וחיובית באם מבוצע במרכז כירורגי שוורץ-ארד.

לפרטים נוספים
נגישות