הרמת רצפת סינוס

הרמת רצפת סינוס, המוכר גם בתור הרמת סינוס, הוא הליך כירורגי המבוצע ע"י הגבהת רירית הסינוס וביצוע אוגמנטציה – השתלת עצם או תחליפי עצם, למטרת יצירת תשתית טובה וגובה עצם לביצוע השתלות דנטליות או במילים אחרות: הגבהת עצם לסת באמצעות הרמת רצפת סינוס והשתלת תחליפי עצם/עצם בדלתא. ניתוח מסוג זה יבוצע לרוב כאשר קיימת ספיגת עצם או חוסר עצם בלסת עליונה צד ימין/שמאל באזור שמתחת לסינוסים.

לאורך זמן, הסינוס המקסילארי (החלל מלא האוויר הממוקם מאחורי עצמות הלחיים ומעל הלסת העליונה), עשוי להתרחב, מה שגורם לגובה העצם בלסת העליונה להצטמצם. אובדן עצם זה יכול להיגרם כתוצאה ממגוון גורמים: אובדן שיניים, עקירת שן, שתל שנכשל, ציסטה, בעיה בסינוס, סיבוכים עקב אי עקירת שן בינה, מחלות חניכיים ותהליכי הזדקנות טבעיים. ניתוח הרמת סינוסים יוצר עוד גובה עצם, מה שמאפשר מיקום וקליטה מוצלחים של שתלים דנטליים ושחזור יכולתו של המטופל ללעוס ולדבר כמו שצריך.

 

    צרו קשר - אנחנו כאן בשבילכם
    הרמת רצפת סינוס

    סוגי ניתוח הרמת רצפת סינוסים

    קיימים 2 סוגים של ניתוח הרמת רצפת הסינוס: הרמת רצפת סינוס פתוחה / ישירה והרמת רצפת סינוס סגורה / עקיפה. נציין כי למרות השם ה"עממי" שבו ההליך מוכר לעיתים, הרמת סינוס, למעשה אין כל הרמה של הסינוס עצמו אלא רק הרמה עדינה ומדויקת של רצפת הסינוס כדי שיהיה יותר מקום לצמיחת מספיק עצם בלסת העליונה.

    חדר ניתוח במרכז רפואי שוורץ ארד

    הרמת סינוס פתוחה

    יתרונות השיטה:

    • מאפשרת ליישם ולהשתיל כמות גדולה יותר של חומר הגורם לצמיחת עצם.
    • מתאימה למקרים של מחסור מהותי בעצם הלסת.
    • מספקת גישה ויזואלית ישירה לממברנת הסינוס ורירית הסינוס.

    חסרונות השיטה:

    • הליך יותר פולשני.
    • זמן התאוששות ארוך יותר.
    • סיכון גבוה יותר לסיבוכים, כמו פגיעה בממברנת הסינוס או היווצרות זיהום בסינוסים.
    ניתוח מסוג הרמת רצפת סינוס פתוחה

    הרמת סינוס סגורה

    במקרים בהם חוסר העצם קטן עד בינוני, ההרמה מתבצעת דרך חלל הפה, קדח קטן בעצם הלסת, לאחר מכן מרימים את רירית הסינוס מעלה ומחדירים את גרגירי העצם הכתושה המיועדת לעידוד צמיחת עצם חדשה. ניתן לביצוע כאשר יש צורף בהוספת כ-1-2 מ"מ של גובה עצם. בדרך כלל, ניתן לבצע את החדרת השתלים הדנטליים סימולטנית בעת הרמת רצפת הסינוס

    יתרונות השיטה:

    • הליך כירורגי פחות פולשני.
    • זמן התאוששות מהיר יותר.
    • סיכון נמוך יותר לסיבוכים וזיהומים.
    • אפשר לרוב לבצע בו זמנית עם החדרת השתל הדנטלי.

    חסרונות השיטה:

    • מוגבלת למקרים בהם אובדן העצם הוא נמוך עד בינוני.
    • ניתן להשתמש בכמות קטנה יותר של חומר להשתלת וצמיחת עצם.
    • אין גישה ניתוחית ישירה לממברנת הסינוס.

    נציין כי במקרים מאוד מסוימים בהם המחסור בעצם הלסת העליונה הוא יחסית מינורי וישנם עוד גורמים רלוונטיים, ניתן כחלופה להרמת סינוסים  לבצע השתלת שיניים בעזרת שתלים דנטליים קצרים וייעודיים. אך זה בהחלט לא תמיד הכיוון הטיפולי המומלץ והוא מחייב ידע מקצועי ספציפי, מכשור ייעודי ותחזוקה שוטפת שונה משתלים רגילים המקובעים היטב לעצם.

    ד"ר שוורץ ארד במהלך ביצוע ניתוח

    סיבות נפוצות לאובדן עצם בלסת העליונה

    יחסית נפוץ שבהכנות לקראת טיפול שתלים דנטליים בלסת העליונה, מגלים כי למעשה קיים מחסור בעצם בלסת עליונה ימין או שמאל (או בשתיהן). הסיבות לכך כאמור מגוונות, כמה דוגמאות נפוצות יחסית כוללות למשל:

    • שן שנעקרה והושארה למשך תקופה ללא שתל או ללא הליך מניעתי של השתלת עצם.
    • כשל בקליטה ובחיבור של שתל דנטלי ישן.
    • ציסטה בחניכיים וברקמות הלסת העליונה.
    • בעיות מבניות ומחלות שונות בסינוס עצמו, למשל סינוס עכור או דלקות תכופות בסינוסים.
    • סיבוכים בעקבות אי עקירה של שן בינה כלואה.
    • גנטיקה
    • עישון או היגיינה לקויה.
    • כישלון שתלים
    • חבלה
    אישה בפרופיל שמדגיש את הלסת שלה

    הכנות נדרשות לפני ניתוח הרמת סינוסים

    • בדיקות דנטליות וקליניות מקיפות – כולל הדמיות (CT, רנטגן, צילום פנורמי וכו' לפי הצורך) ופעינוח. כדי להבין במדויק את גובה העצם ואת מבנה הסינוסים.
    • דיון רפואי מקיף לגבי היסטוריה רפואית, תרופות שנלקחות, סיכונים פוטנציאליים.
    • בניית תכנית טיפול אופטימאלית.
    • תכון דיגיטלי במידת צורך.
    • מתן הנחיות מדויקות ומותאמות אישית כמו זמני צום לפני הניתוח, הפסקת נטילת תרופות מסוימות וכו'.
    • הכנת החומר להשתלת העצם, אשר יכול להיות גרגירי עצם מרוסקת מתרומה עצמית של המטופל או מתורם חיצוני אחר או לחלופין משתמשים באבקה סינטטית ייעודית לתהליך.
    אישה לפני ניתוח הרמת סינוסים

    שלבי ההליך

    הרדמה

    לרוב הניתוח מתבצע תחת הרדמה מקומית חזקה ומדויקת ולא בהרדמה מלאה, מה שמאפשר התאוששות מהירה יותר וגם מצמצם את הסיכונים של הרדמה כללית. במקרים רלוונטיים ומהותיים, אפשר לבצע גם תחת הרדמה כללית.

    לאחר שההרדמה נכנסת לפעולה מלאה, מבצעים ניקוי עמוק של האזור (לעיתים מדובר על עקירות או שתלים שכשלו). לאחר מכן, יוצרים חתך המתאים לרקמת החניכיים כדי להתחיל את הטיפול של חשיפת עצם הלסת וממברנת הסינוס כדי ליצור חלל להכנסת חומר השתלת העצם.

    ניתוח

    • הרמת סינוס פתוחה (עם חלון צידי), יוצרים בעזרת כלי חיתוך מיוחד חלון קטן בקיר העצם הצידי של הסינוס, בעדינות מרימים את ממברנת הסינוס כדי ליצור חלל להכנסת חומר השתלת העצם.
    • הרמת סינוס סגורה, הנעשה לא אחת יחד עם השתלת השתל הדנטלי עצמו, משתמשים בכלים ייעודיים (מקדחים בעיקר) כדי להגיע ממש עד רצפת הסינוס, אז בעזרת מכשיר דחיסה מיוחד דוחפים בעדינות את ממברנת הסינוס כלפי מעלה כדי ליצור חלל להחדרת חומר השתלת העצם.
    הדמיה לפני ניתוח הרמת סינוס

    מה קורה לאחר ההליך הכירורגי?

    לאחר השלמת ההליך הכירורגי והחדרת החומר לביצוע השתלת העצם, אפשר עקרונית לסגור את החתך עם תפרים ייעודיים תוך ביצוע ניקוי עמוק ושמירה על היגיינה. כיום, היישום המתקדם והיעיל יותר כולל גם ביצוע של מרכיבים טיפוליים נוספים כדי לשפר משמעותית את הצלחת הטיפול, לזרז ולייעל את תהליך ההתאוששות, להקטין מאוד את הסיכון לזיהומים וסיבוכים ולצמצם נפיחויות וכאבים אחרי הניתוח.

    טכניקות אלו כוללות למשל יישום תוך כדי הניתוח של מרכיבי PRP ו-PRF. אלו חומרים המצויים בדם של כולנו ואשר נלקחים ומופקים בקלות מהדם של המטופל ביום ובמעמד הטיפול עצמו (בתחילת התהליך). מפרידים מהדם את המרכיבים ההכרחיים ומיישמים אותם בתוך ועל האזור המטופל, תוך כדי וגם בתהליך הסגירה.

    לאחר הניתוח, נוטלים אנטיביוטיקה מונעת למשך כשבוע, לרוב לוקחים משככי כאבים, אסור לשטוף את הפה או לצרוך משקאות חמים ולאכול מאכלים קשים בימים לאחר הניתוח וכמו כן בהמשך מבצעים שטיפות עם מי פה מחטאים.

    רופא בניתוח הרמת רצפת סינוס

    הרמת רצפת סינוס מרכז כירורגי שוורץ-ארד

    ניתוח הרמת רצפת סינוס במרכז כירורגי שוורץ-ארד מציע לכם את התנאים הטיפוליים והרפואיים הטובים ביותר, הכל תחת קורת גג אחת ועם המומחים המובילים לניתוחי פה ולסת – נבחרת מנצחת של כירורגים פה ולסת!

    בשוורץ ארד הכל מתבצע במרפאה עצמה, משלב הצילומים וההדמיות, דרך הניתוח עצמו כמובן ועד לשיקום הסופי. אנו מציעים מספר שיטות מתקדמות לבניית עצם, עם צוות שכולו מומחה ומיומן ביותר בתחום וגם מציעים מגוון שיטות הרדמה. כל טיפול וניתוח מותאמים אישית במדויק למטופל ואנו עובדים עם המעבדות הכי טובות והמכשור הכי מתקדם ואמין.

    חדר טיפול מתקדם במרכז רפואי שוורץ ארד

    שאלות ותשובות

    הרמת רצפת הסינוס – מתי ומדוע?!

    כאשר מבצעים השתלות דנטליות (השתלות שיניים) באזור הלסת העליונה, פעמים רבות יש צורך בהרמת רצפת הסינוס על מנת לאפשר בניית עצם והשתלות דנטליות באזור לסת עליונה אחורית.
    זוהי פעולה כירורגית אשר בה מומחה לכירורגיה פה ולסת "דוחף" ומרחיק את רצפת הסינוס כלפי מעלה מחלל הפה ויוצר מקום, גובה לבניה ועיבוי רכס העצם.
    לאחר ביצוע הרמת רצפת הסינוס, בונים את רכס העצם באמצעות תחליפי עצם.

    כיצד מתבצע הליך הרמת רצפת הסינוס?

    הרמת רצפת הסינוס מתבצעת בהתאם לשלבים הבאים:
    ביצוע חתך קטן בחניכיים באזור המיועד להשתלות הדנטליות
    חשיפת עצם הרכס
    חודרים דרך העצם אל קיר רצפת הסינוס וחשיפת ממברנת הסינוס
    הרמת רצפת הסינוס, דחיפתה כלפי מעלה
    השתלת תחליפי עצם באזור.
    בניתוח הרמת רצפת הסינוס ניתן לעבות את רכס להרוויח יותר מ-15 מ"מ בגובה וברוחב.

    האם מבוצעים שתלים במעמד ביצוע הרמת רצפת סינוס?

    לא תמיד, תלוי מקרה. לפעמים מבוצעים השתלות דנטליות במעמד אותו ניתוח ולפעמים יש צורך לחכות מס' חודשים לבניית עצם באזור ורק בשלב שני מבצעים השתלות דנטליות.

    מהן ההנחיות לאחר ביצוע פרוצדורה?

    מותר לשתות ולאכול מיד בתום הניתוח כלכלה רכה וקרה בלבד, יש להימנע מאוכל חם וקשה ביום הניתוח.

    יש לקרר את הפנים באזור הניתוח ע"י תחבושות קרות (קרח כתוש בשקית ניילון) לסירוגין כל 15 דק', במשך מספר שעות לאחר הניתוח. אין להמשיך בתחבושות הקרות למחרת הניתוח.
    אין לעשן שעתיים לפחות מסיום הניתוח.

    תכשירים למניעת כאב ואנטיביוטיקה יש לקחת בהוראת רופא בלבד.

    יומיים לאחר הניתוח לישון על כרית גבוהה.

    לא לקנח את האף, רק לספוג עד הביקורת הבאה.

    להתעטש בפה פתוח.

    ייתכן דימום מהאף בין 24 עד 48 שעות לאחר הניתוח, רק לספוג את הדימום.
    להימנע מכל פעילות ומאמץ גופני עד לביקורת הבאה.

    להימנע מטיסות וצלילות למשך 3 שבועות.

    מהם ההשלכות של עצם מחוסרת שיניים?

    - ספיגת עצם
    - קושי בביצוע שתלים דנטליים (שתלים קצרים או ביצוע השתלת עצם)
    - חוסר תמיכה בפנים = קמטים, פנים נפולות

    יש לכם עוד שאלות?

    צרו איתנו קשר

    עוד במרכז

    טיפולי שורש - אנדודונטיה
    טיפולי שורש - אנדודונטיה

    טיפולי שורש מתקדמים ומדויקים על בסיס אבחון מקיף ובאמצעות ציוד משוכלל, הכולל מיקרוסקופ, מכשירים לשטיפת תעלות השורש, מחטים ייעודיות לסילוק רקמות נגועות ועוד

    לפרטים נוספים
    לסת עליונה / תחתונה בולטת
    לסת עליונה / תחתונה בולטת

    לסת עליונה או תחתונה בולטת יתר על המידה חושפת את השיניים לסיכון מוגבר לפגיעה, ועלולה ליצור גם בעיות בנשימה ובדיבור. ניתוח אורתוגנטי לקיצור הלסת הבולטת מספק פתרון יעיל ובנוסף משפר את ההרמוניה בתווי הפנים

    לפרטים נוספים
    רפואת הפה
    רפואת הפה

    אבחון וטיפול במחלות שונות המתפתחות בחלל הפה לרוב כתוצאה מבעיה בריריות (רקמות רכות) לדוגמא: פטריות, אלרגיות, מחלות עור שמתפתחות על הלשון או על גבי החניכיים וכו. פעמים רבות מדובר על תוצר של מחלה או סנדרום ממנו סובלים בין אם מדבר על סכרת, אוסטאופוריזיס, בעיות בקרישיות דם או בעיה אונקולוגית, לכן – אבחון מוקדם וטיפול מהיר קריטיים ויכולים למנוע סיבוכים עתידיים.

    לפרטים נוספים
    נגישות