מנשך הפוך / לא תקין

מנשך הפוך – ליקוי שמוכר גם בשם Cross Bite – הינו מצב שבו השיניים התחתונות נמצאות בעמדה קדמית יותר מאלה העליונות. תופעה זו מאפיינת הן ילדים והן מבוגרים, וכדאי לטפל בה כבר בגיל צעיר – כדי למנוע התפתחות הפרעות לתפקוד התקין של מפרקי הלסת ומערכת הלעיסה. טיפול מוקדם ככל האפשר במנשך לא תקין משפר את אופן גדילת הלסתות ומונע גדילה א-סימטרית, תורם ליכולות הדיבור והלעיסה ומשפיע לטובה על ההרמוניה בפנים.

הטיפול כולל שימוש במכשירים ייעודיים דוגמת רסן הפוך או מרחיב לסת, יישור שיניים ו/או ניתוח אורתוגנטי, בהתאם למאפיינים הספציפיים של הילד או המבוגר ולמידת החומרה של המנשך ההפוך.

    צרו קשר - אנחנו כאן בשבילכם
    מנשך הפוך / לא תקין

    שאלות ותשובות

    מדוע נוצר מנשך הפוך?

    הסיבה העיקרית היא תורשה - מבנה מולד של לסת צרה. גורם אפשרי נוסף הוא התפתחות לקויה של הלסת העליונה בגלל חסימה של דרכי הנשימה שבאף ונשימה מהפה. גם מציצת אצבע עלולה להוביל למנשך לא תקין.

    איך ניתוח אורתוגנטי מתקן מנשך הפוך?

    ניתוח אורתוגנטי מתבצע במקרים שבהם פתרונות אחרים לא הצליחו לשנות את המנשך. הניתוח מאפשר להזיז את הלסתות למיקום נכון יותר, כך שהמנשך לא יהיה הפוך. התועלות של הניתוח הן שיפור בדיבור, בלעיסה, בנשימה וגם במראה. ניתוח אורתוגנטי זה מתבצע תחת הרדמה מלאה ואורך מספר שעות.

    יש לכם עוד שאלות?

    צרו איתנו קשר

    עוד במרכז

    חשיפת ניב כלוא
    חשיפת ניב כלוא

    במידה והשן כלואה וטרם בקעה או בקעה באופן חלקי, יש צורך בעקירה כירורגית שן בינה. הכוונה להליך כירורגי בו חושפים את האזור ומבצעים חתך ברקמה, לאחר מכן עוקרים בעדינות את השן ושורשיה ומסיימים בתפירה. במקרים רבים אנו ממליצים על הנחת פלזמה עשירה בפיברין (PRF) שמשמשת כמו "דבק ביולוגי" לצורך זירוז תהליכי הריפוי לאחר העקירה.

    לפרטים נוספים
    מפרקי לסת TMJ
    מפרקי לסת TMJ

    פגיעה במפרקי לסת (TMJ) עלולה לגרום לכאב ניכר, קושי לבצע פעולות שונות עם הפה, קליקים, טנטון ופגיעות נוספות. הטיפולים האפשריים הם סד לילה, פיזיותרפיה, ארתרוסקופיה ושטיפת מפרק - וכדי לבחור את הטיפול המיטבי יתבצע קודם כל אבחון מקצועי מעמיק

    לפרטים נוספים
    ציסטות ונגעים בחלל הפה
    ציסטות ונגעים בחלל הפה

    ישנם מס' סוגים של ציסטות המתפתחות בחלל הפה ובעצמות הלסתות. הציסטה הינה חלל פתולוגי מצופה תאים (אפיתל) המקיף חומר נוזלי או גבישי. הציסטה יכולה להתפתח באזור רקמות רכות: שפתיים, חניכיים, לשון, חך, או באזור העצם (הלסת).

    לפרטים נוספים
    נגישות