מחלות חניכיים – פריודונטיה

מחלות חניכיים הן מחלות אשר פוגעות ברקמות שתומכות בשיניים – החניכיים והעצם. מחלת חניכיים בשלב התחלתי לרוב לא מלווה בכאב, ועל כן לא תמיד ישנה מודעות לקיומה – עד שהמצב מחמיר. איחור באבחון עלול לגרום לכך שהמצב יהיה בלתי הפיך. קושי נוסף באבחון נובע מכך שגם חניכיים בריאות לא תמיד מתאפיינות במראה אחיד ובאותו גוון אצל כל אדם.

מחלת חניכיים לא מטופלת עלולה להוביל לתזוזה של שיניים בעקבות התערערות האחיזה שלהן ברקמות החניכיים, ואף לאובדן שיניים. סכנה נוספת היא הרס של עצם הלסת. הטיפול מתבצע ע"י פריודונטים – רופאי שיניים שהמומחיות שלהם היא מחלות חניכיים. הטיפול עשוי לכלול מתן אנטיביוטיקה מקומית או סיסטמית וניתוחי חניכיים לתיקון הנזקים שגרמה המחלה ולשיפור אפשרויות ניקוי חלל הפה.

    צרו קשר - אנחנו כאן בשבילכם
    מחלות חניכיים – פריודונטיה

    שאלות ותשובות

    מהי דלקת חניכיים?

    דלקת חניכיים היא מצב הפיך שניתן לטפל בו. התסמינים הם חניכיים אדומות ומדממות, ולעיתים גם כאב וריח רע מהפה. הגורם לדלקת חניכיים הוא אי שמירה על היגיינת פה, וכתוצאה מכך הצטברות של רובד חיידקי ואבנית.
    הקפדה על תחזוקה דנטלית נאותה, לרבות ביקורים סדירים אצל שיננית, תשפר את המצב ותמגר את הדלקת.

    איך מתפתחות מחלות חניכיים?

    הגורם העיקרי למחלות חניכיים הוא שכבת הפלאק, אותו רובד חיידקי שמצטבר על השיניים אם לא מקפידים על כל כללי היגיינת הפה. כשישנו רובד חיידקי, הוא פוגע ברקמה שתומכת בשיניים (סיבי PDL ועצם). גם המערכת החיסונית, שמנסה להגן על הגוף מפני הזיהום, תורמת להרס הרקמה. כתוצאה מכך נוצרים כיסים והאחיזה של השיניים מתערערת.

    מהם גורמי הסיכון העיקריים להתפתחות מחלת חניכיים?

    לעיתים קיים רקע תורשתי למחלה, ובמצבים אלו מחלת החניכיים עשויה להופיע בגיל צעיר יותר ולהתקדם מהר יותר. עישון מגדיל את הסיכון לחלות במחלה זו, ומקטין את שיעור ההצלחה של הטיפול בה - מעשנים סובלים מאובדן עצם גדול יותר, משיעור חיידקים אלימים גבוה יותר, ומסיכון מוגבר לאובדן שיניים. גם מתח נפשי פוגע ביכולת להתמודד עם החיידקים והזיהומים. גורמי סיכון נוספים הם סוכרת שאינה מאוזנת, שינויים הורמונליים בזמן הריון, תופעות לוואי של תרופות מסוימות ואלצהיימר.

    יש לכם עוד שאלות?

    צרו איתנו קשר

    עוד במרכז

    עקירות כירורגיות
    עקירות כירורגיות

    ישנם שני סוגי עקירות שיניים: עקירות פשוטות ועקירות מורכבות וכירורגיות. העקירות הפשוטות מבוצעות בשיניים שכבר צמחו ושניתן לראות אותן בתוך חלל הפה. עקירות כאלה לרוב יתבצעו בהרדמה מקומית וללא בעיות או הפתעות במרכז הכירורגי שלנו. העקירה תתבצע על ידי אחד הרופאים המומחים שלנו בעזרת מלקחי חילוץ (צבת מיוחדת).

    לפרטים נוספים
    הרמת רצפת סינוס
    הרמת רצפת סינוס

    כאשר מבצעים השתלות דנטליות (השתלות שיניים) באזור הלסת העליונה, פעמים רבות יש צורך בהרמת רצפת הסינוס על מנת לאפשר בניית עצם והשתלות דנטליות באזור לסת עליונה אחורית.

    לפרטים נוספים
    שיקום הפה ואסתטיקה
    שיקום הפה ואסתטיקה

    סתימות, סגירת מרווחים בין שיניים, שחזורי חרסינה, שיקום באמצעות שתלים, שיקום בלסת מחוסרת שיניים ועוד - מגוון רחב של אפשרויות לשיקום הפה ולמקסימום אסתטיות

    לפרטים נוספים
    נגישות