טיפולי שורש – אנדודונטיה

טיפול שורש הוא המענה המתאים למצב שבו השן סדוקה, כשהשן נדחפה פנימה עקב חבלה, במקרים של עששת וכשהשן נגועה בזיהום. השלב הראשון הוא אבחון שמטרתו הערכת מצב תעלות השורש, באמצעות צילומים ומיקרוסקופ. השלב השני הוא סילוק הדלקת, הרקמות הנגועות והזיהום, ע"י מחטים מיוחדות, שטיפות ומכשור ייעודי לניקוי התעלות. השלב האחרון הוא סתימת השורש, בעזרת חומרים מיוחדים בשילוב תחמוצות אבץ וחומרים נוגדי דלקות. טיפולי שורש מבוצעים ע"י אנדודונטים – מומחים בתחום ספציפי זה שעברו הכשרה מתאימה.

אמצעי הדמיה משוכללים, חומרים מתקדמים והבקיאות המקצועית של האנדודונטים מאפשרים, בחלק מהמקרים, להשלים טיפול שורש בפגישה אחת. במקרים מורכבים או כשהמטופל מבקש לקצר את האורך של כל מפגש, נפרוס את טיפול השורש על פני מספר מפגשים.

    צרו קשר - אנחנו כאן בשבילכם
    טיפולי שורש – אנדודונטיה

    שאלות ותשובות

    מתי כדאי לקחת אנטיביוטיקה - לפני או אחרי טיפול שורש?

    ברוב המקרים אין צורך באנטיביוטיקה לאחר טיפול שורש. הטיפול עצמו מספק פתרון לזיהום, והגוף מפנה את הדלקת מהאזור. עוד כדאי לזכור שנטילת אנטיביוטיקה שלא לצורך עלולה להוביל לתופעות לוואי מיותרות ואף לתגובה אלרגית. ישנם מצבים שבהם יש ליטול אנטיביוטיקה לפני טיפול שורש. בכל מקרה תקבלו מאיתנו המלצות מפורטות וספציפיות עבורכם.

    מהם הגורמים לסדק בשן?

    הסיבה השכיחה לשיניים סדוקות היא טראומה. גורמים אפשריים נוספים הם ברוקסיזם (שחיקה או הידוק שיניים), המבנה האנטומי של השן, הרגלים שמפעילים כוח מוגבר על השן ומחסור בשיניים סמוכות שיוצר חלוקה לא מאוזנת של כוחות הלעיסה.

    יש לכם עוד שאלות?

    צרו איתנו קשר

    עוד במרכז

    ניתוחי סנטר - אסימטריה, פיסול סנטר
    ניתוחי סנטר - אסימטריה, פיסול סנטר

    פיסול סנטר אפשרי הן באמצעות שתל והן באמצעות הזזת עצם הסנטר למיקום שיבטיח מראה מחמיא. שני סוגי ניתוחי הסנטר נחשבים פשוטים יחסית, וניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה מיד לאחריהם

    לפרטים נוספים
    רפואת הפה
    רפואת הפה

    אבחון וטיפול במחלות שונות המתפתחות בחלל הפה לרוב כתוצאה מבעיה בריריות (רקמות רכות) לדוגמא: פטריות, אלרגיות, מחלות עור שמתפתחות על הלשון או על גבי החניכיים וכו. פעמים רבות מדובר על תוצר של מחלה או סנדרום ממנו סובלים בין אם מדבר על סכרת, אוסטאופוריזיס, בעיות בקרישיות דם או בעיה אונקולוגית, לכן – אבחון מוקדם וטיפול מהיר קריטיים ויכולים למנוע סיבוכים עתידיים.

    לפרטים נוספים
    שיננית - היגיינת הפה
    שיננית - היגיינת הפה

    במרכז כירורגי שוורץ-ארד פועלות שתי שינניות מוסמכות ומנוסות אשר מסייעות בשמירה על היגיינת פה מיטבית - באמצעות ניקוי יסודי של השיניים, הסרת משקעים, גילוי מוקדם של בעיות, ייעוץ מקצועי, הדרכה ועוד

    לפרטים נוספים
    נגישות