11/12/22

ניתוחי פנים בהתאמה אישית: הטיפול המתאים ביותר עבורך

הפנים שלנו מהוות חלק מכריע בתחושת הדימוי העצמי שלנו והן לא פחות מכרטיס הביקור שלנו בחיים. הפנים הן הדבר הראשון שאנשים רואים והן מקושרות באופן ישיר לתפיסה שלהם כלפינו וכמו כן גם לתפיסתנו שלנו כלפי עצמנו. תחום הרפואה האסתטית והכירורגיה הפלסטית המתקדם מעניק מגוון פתרונות לשיפור מראה הפנים על ידי ניתוחי פנים בהתאמה אישית. קיימים סוגים שונים של ניתוחי הפנים המיועדים למצבים כאלו ואחרים. היום, ניתן לעצב ולפסל מחדש את האף, הלסת והסנטר, למתוח ולהצעיר את עור הפנים, להעלים עודפי שומן בעפעפיים, להקטין את האוזניים, ועוד מגוון ניתוחי פנים. כל ניתוח מתבצע באופן מדויק ובמיומנות רבה על ידי רופא מומחה לכירורגיה אסתטית ורפואה פלסטית, תוך התאמה אישית של סוג ושיטת הניתוח לכל מטופל. 

במאמר זה נדבר על ניתוחי פנים בהתאמה אישית, אילו סוגים קיימים ולמי הם מתאימים.

מה הם ניתוחי פנים בהתאמה אישית?

ניתוחי פנים בהתאמה אישית מתבצעים תוך כדי תכנון נכון של ניתוחים קוסמטיים ותוכנית טיפולים בהתאם למבנה הפנים של כל מטופל ומטופלת. מראה הפנים הרצוי והאידאלי מתקבל בהתאם לאזורים המטופלים. כולנו נראים אחרת ובעלי מבנה פנים וגנטיקה שונה. בהתאם לכך, ניתוחי פנים בהתאמה אישית מספקים תוכנית טיפול נכונה ומדויקת אשר ממקסמת את המראה הכללי של הפנים ומביאה לתוצאה הרצויה תוך שילוב של מספר ניתוחים נבחרים.

ניתוחי פנים בהתאמה אישית

אילו סוגים של ניתוחי פנים בהתאמה אישית קיימים?

ניתוח מתיחת פנים

הגיל המתאים לביצוע ניתוחי פנים בהתאמה אישית למתיחת פנים הוא החל מ-40 ועד גיל 80, בהתאם למצבו האישי והבריאותי של כל מטופל. ניתוח זה נועד לתקן את נפילת עור הפנים, אשר מתרחשת בשל שינויי הגיל והשפעות חיצוניות וגנטיות. בניתוח מתיחת פנים הכירורג הפלסטי מבצע הסרה של עודפי עור, מתיחה לאחור וחיזוק של השרירים בפנים, הידוק הרקמות ושאיבת שומן. בניתוח מתיחת פנים ניתן גם לשלב ניתוחי פנים בהתאמה אישית נוספים כדוגמת הרמת עפעפיים, הרמת גבות, מתיחת צוואר והרמת מצח.

ניתוח אף בהתאמה אישית

ניתוח אף הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בעולם, עם אחוזי שביעות רצון גבוהים במיוחד. הניתוח משפר את מראה האף מבחינה אסתטית וגם יכול להיות בעל השפעות רפואיות חיוביות המשפרות את פעולתו של האף בתור איבר נשימה חיוני. אף לא סימטרי, רחב, נשרי (נוטה כלפי מטה), או עקום יכול לשנות את מראה הפנים באופן דרסטי. הצורך בניתוח אף לרוב נובע מסיבות גנטיות או מקרים של חבלה או טראומה באזור. בניתוח אף, הכירורג המומחה לרפואה פלסטית יכול להקטין או להגדיל את האף והנחיריים, לשנות את המיקום והמבנה של האף ולשפר את המראה שלו כך שיתאים לפנים של המטופל באופן האידאלי ביותר.

 

ניתוחים אורתוכירורגיים 

מטרתם העיקרית של ניתוחים אורתוכירורגיים היא לתקן, ליישר, ולשפר את מבנה הפנים והלסתות. ניתוחים אלו שואפים לשדרוג אסתטי ותפקוד טוב יותר של הלסתות. מיקום הלסתות והיחס ביניהן משפיע באופן ישיר על המראה הכללי של הפנים. הלסת מהווה מעין מסגרת לפנים וביכולתה לשנות את המראה שלהן לטובה או לרעה. לסת חזקה וסימטרית מקושרת למראה מושך ואסתטי יותר, בקרב נשים וגברים כאחד. ניתוחים אורתוכירורגיים נערכים לצורך תיקון של מיקום הלסתות או תיקון סגר לקוי שאי אפשר לתקן על ידי תהליך אורתודנטי. מטרתם העיקרית של ניתוחים אורתוכירורגיים היא תיקון מבנה הלסתות ואסימטריה של הפנים. הם מעניקים לפנים מראה סימטרי ומעודן הרבה יותר, בהתאם למבנה הטבעי שלהן.

כמו כן, בניתוחים אורתוכירורגיים ישנו גם דגש על קו השיניים הקדמי. אזור זה נחשב לאזור האסתטי בשיניים שלנו. זהו החלק הבולט והעיקרי האחראי על עיצוב החיוך, האסתטיקה של הפה והלסת ושיקום הפה. בניתוחים באמצעות ניתוחים אורתוכירורגיים ואסתטיים ניתן לבצע פיסול ועיצוב מחדש של מבנה הלסת, פיסול קו הלסת, הדגשת סנטר, ועוד. 

ניתוח הצמדת אוזניים

אוזניים בולטות, גדולות או לא סימטריות יכולות להשפיע משמעותית על המראה החיצוני. לצד זאת, הן עלולות גם לפגוע בתחושת הביטחון והדימוי העצמי. ניתן לבצע ניתוח הצמדת אוזניים כבר מגיל 6 ואפילו מומלץ מאוד לעבור אותו כבר בגיל צעיר. התזמון הנחשב לאידאלי לביצוע ניתוח זה בקרב ילדים הוא בקיץ בין המעבר מהגן לכיתה א'. ניתן להצמיד את האוזן לקרקפת  בעזרת תפרים בחלק העליון של האוזן, באמצעות שיוף הסחוסים או הסרת סחוסים עודפים. הצלקות הנותרות לאחר הניתוח מוסתרות בזכות העובדה שהניתוח מתבצע דרך חתכים בחלקה האחורי של האוזן.