24/05/23

ניתוח לסת ואף: שני הליכים בניתוח אחד

תחום הכירורגיה הפלסטית המתקדם מאפשר לשלב 2 או יותר הליכים כירורגיים בניתוח אחד. ניתוח לסת ואף הוא ניתוח בעל תוצאות מרשימות וביכולתו לשנות ולשפר את מראה הפנים באופן דרסטי. בניתוח זה מתקבל שינוי משמעותי של מראה הפנים הכללי, בעיקר בשל העובדה ששני האזורים האלו בפנים הם מאוד דומיננטיים ובולטים. מטופלים רבים המעוניינים במספר ניתוחים קוסמטיים יכולים לבחור לעבור אותם בניתוח אחד, כמובן בהתאם להמלצתו של הכירורג הפלסטי המטפל ובהתחשב במצבו הרפואי של כל מטופל או מטופלת.

במאמר זה נדבר על ניתוח לסת ואף ביחד. כיצד כל הליך קוסמטי כזה פועל? מהי התוצאה הסופית המתקבלת? למי ניתוח משולב זה יכול להתאים? כל מה שרציתם לדעת.

מהו ניתוח לסת ואף?

לפני שנדבר על הניתוח המשולב, נסביר על כל אחד מהניתוחים באופן נפרד. שני ההליכים הכירורגיים האלו מבוצעים על ידי מומחה לכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית. הניתוחים המדוברים הם פופולריים ביותר ואלפי גברים ונשים בכל העולם עוברים אותם מדי יום. את 2 ההליכים ניתן לשלב בניתוח אחד ולהימנע מהרדמה נוספת ותקופת החלמה ארוכה של שני האזורים בפנים. בניתוח המשולב תהליך ההחלמה היה מהיר יותר וגם התוצאה הסופית המתקבלת תגיע תוך זמן קצר יותר.

בשביל להבין כיצד עובד הניתוח, קודם כל ריכזנו עבורכם פירוט על 2 הניתוחים המדוברים:

ניתוח לסת

המטרה המרכזית של ניתוח לסת היא לשפר ולעצב את אזור הלסת התחתונה והסנטר. ברוב המקרים ניתוח זה מבוצע במטרה לתקן את מבנה ומראה הלסת ולהקנות לה את המנח האידאלי ביותר לצורת הפנים. הניתוח מתקן עיוותים במבנה העצמות, אסימטריה של הלסת, ליקויי לעיסה או דיבור הנגרמים בשל אותם עיוותים ותיקון של הסנטר. התוצאה המתקבלת בניתוח זה היא מבנה לסת פרופורציונלי ומראה אסתטי. לניתוח לסת קיימים יתרונות אסתטיים ופונקציונליים כאחד, משום שאזור זה קריטי לנשימה, אכילה ודיבור תקינים.

ניתוח אף

ניתוח אף הינו אחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר שקיימים בתחום הכירורגיה הפלסטית. הוא מספק מענה הן עבור בעיות אסתטיות כמו אף לא סימטרי, רחב או נשרי; והן עבור בעיות רפואיות. במקרים רבים הצורך בניתוח אף עולה בשל מראה, מבנה וגודל האף שהמטופל או המטופלת נולדו אתו. במקרים אחרים הניתוח מתבצע לאחר חבלה, טראומה או תאונה אשר פגעו במראה האף או היכולת לנשום דרכו כראוי. ניתוח אף משפר את מראהו האסתטי ותפקודו של האף בתור איבר נשימה חיוני. הניתוח מתאים לאלו מכם אשר לא מרוצים ממראה ומבנה האף שלכם ומעוניינים לשפר אותו וליהנות מתוצאה מרשימה לכל החיים.

יתרונות בביצוע ניתוח לסת ואף ביחד

אנשים יבחרו לעבור ניתוח לסת ואף מסיבות שונות, לרוב במטרה לתקן פגמים כאלו בפנים באותם האזורים, במבנה השלד והרקמות הרכות. מראה די שכיח שאנשים סובלים ממנו הוא דפורמציה המכונה "מקור התוכי". במצבים אלו האף גדול יתר על המידה והסנטר שקוע פנימה. נוצר מראה לא אסתטי ולא סימטרי הפוגע בפנים באופן כללי. תיקון של הסנטר והלסת בלבד עלול להחמיר ולהבליט את מראה האף עוד יותר. מצד שני, גם תיקון של האף בלבד יכול להוביל למראה של סנטר קטן וחוסר קו לסת ברור. הפתרון האידאלי ביותר לתופעה זו היא ניתוח לסת ואף משולבים יחד באותו הליך. לאחר הניתוח מתקבל שינוי דרמטי ביותר והפנים מקבלות מראה רך, סימטרי ואסתטי.

 

אולי יעניין אותך גם: