בלוטות רוק

בלוטת רוק מוגדלת גורמת לכאב ומפריעה לתפקוד ולבליעה. לרוב הבעיה נובעת עקב חסימה, היצרות או גידול בבלוטה או בצינור הבלוטה.

בפרט נוצרת תחושה לא נעימה בזמן האכילה ומיד לאחר הארוחה, פרקי זמן שבהם מיוצרת כמות גדולה של רוק. בלוטת רוק נפוחה עלולה להזדהם, ואם תופעה זו מתרחשת בבלוטות התת לסתיות, סיכון נוסף הוא חסימה של דרכי אוויר וסכנת חיים!

ניתן לטפל בבלוטות רוק מוגדלות עקב חסימה באופן אנדוסקופי שמבטיח אבחון מדויק של מיקום החסימה והסרתה. אופציה נוספת היא טיפול בגלי הדף שמרסקים את האבנים. גישה נוספת היא הליך מיקרו כירורגי, מדויק להפליא גם הוא. במקרים שבהם מקור הנפיחות בבלוטת רוק הוא גידול, ברוב המקרים הוא יוסר באמצעות ניתוח או ניקור.

ליצירת קשר
בלוטות רוק

שאלות ותשובות

מהי חשיבות ותפקיד בלוטות הרוק?

בלוטות הרוק מייצרות רוק מסוגים שונים: סרוטי (רירי) ומיימי. הרוק מלחלח ושומר על לחות הפה, אולם תפקידו לא מסתיים בחלל הפה,
שכן הרוק למעשה מסייע בשמירה על לחות במערכת העיכול ומסייע בפירוק המזון ותנועתו בוושט – זאת על ידי סיכוך.

כמה בלוטות רוק יש?

ישנם 3 זוגות של בלוטות רוק גדולות בחלוקה סימטרית בפנים:
– בלוטות מיצד האוזן (הפרוטידיות), נמצאות קדמית לאוזניים.
– בלוטות תת-לסתיות (הסאב-מנדיבולרית), נמצאות מתחת לגוף הלסת התחתונה.
– הבלוטות התת-לשוניות, נמצאות תחת הלשון.

הגורמים הנפוצים לבלוטות רוק נפוחות?

ישנן מספר הפרעות שעשויות לגרום לבלוטות רוק נפוחות: ציסטות, אבנים, חסימות, דלקות וגידולים.
הגורם השכיח ביותר הוא ציסטה. בדרך-כלל הטיפול פשוט יחסית, אבל ישנם גם מקרים, ובפרט כשהציסטה ממוקמת מתחת ללשון, שבהם נדרשת הסרת הבלוטה התת-לשונית.
אבנים עלולות לגרום לחסימה מלאה או חלקית של צינור הובלת הרוק לפה.הטיפול המקובל הוא הסרת האבן, ובמידת הצורך ניעזר בטכנולוגיה אנדוסקופית המאפשרת ניקוז של הבלוטה.

יש לכם עוד שאלות?

צרו איתנו קשר

עוד במרכז

טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית
טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית

מרכז כירורגי שוורץ-ארד מאושר ע"י משרד הבריאות לביצוע הרדמה כללית וסדציה תוך ורידית (עמוקה). ניתן לעבור כל טיפול תחת הרדמה כללית, על סמך תוכנית מותאמת אישית ובחדרי טיפול וניתוח משוכללים

לפרטים נוספים
השתלות שיניים
השתלות שיניים

שתל דנטלי הנו למעשה תחליף לשורש שן שחסרה או נעקרה. "שורש" זה מוחדר ללסת ובכך מחליף את שורש השן הטבעית החסרה. שתלים דנטליים קיימים בצורות, גדלים ופני שטח שונים.

לפרטים נוספים
הרמת רצפת סינוס
הרמת רצפת סינוס

כאשר מבצעים השתלות דנטליות (השתלות שיניים) באזור הלסת העליונה, פעמים רבות יש צורך בהרמת רצפת הסינוס על מנת לאפשר בניית עצם והשתלות דנטליות באזור לסת עליונה אחורית.

לפרטים נוספים
נגישות