16/07/23

עיצוב ופיסול קו לסת : תהליך כירורגי מותאם אישית

בהקשר הרחב של אסתטיקת הפנים, קו הלסת הוא ללא ספק מאפיין מגדיר ורב חשיבות, קובע ומעצב את הסימטריה הכללית ואת המשיכה של קווי המתאר של הפנים של כל גבר ואישה. אם גם את או אתה חולמים על מראה פנים מרשים, סימטרי, אסתטי ומושך, ניתוח עיצוב קו לסת יכול להיות הבחירה הנכונה.
עולם הרפואה היום יודע לתת תוצאות מדהימות של ניתוח קו לסת, עם ניתוחים מדויקים, מותאמים אישית ויחסית פשוטים ומהירים
.

 

שיוף קו לסת מראה רענן ואסתטי

 

נסקור כאן את הנושא והאפשרויות של ניתוח פיסול קו לסת וסנטר, שיוף קו לסת ועיצוב מותאם אישית של מבנה הפנים שלך, עם תוצאות קבועות והליך אסתטי לחלוטין מותאם אישית ועל בסיס מיטב החדשנות בטכנולוגיות וטכניקות.

נציין מראש כי מדובר על הליך רפואי האורך כמה שעות, לאחר תהליך הכנה ותכנון מדוקדק ואישי כמובן. לאחר ההליך, יש אשפוז  קצר (בדר"כ לילה אחד)  ואחריו תהליך החלמה לתקופה קצרה. מדובר על פתרון כירורגי מותאם אישית, חד פעמי ועם תוצאות קבועות, לא כמו טיפולי הזרקות המספקים שינוי מינורי וזמני מאוד. בנוסף, הניתוח מבוצע כולו דרך חלל הפה ולכן אינו משאיר צלקות חיצוניות כלל.

 

עיצוב קו הלסת והפנים

קווי המתאר של הלסת והסנטר משפיעים מאוד על מראה הפנים, על הסימטריה הכוללת של הפנים ועל מראה אסתטי, יפה ומושך. בעוד שבעולם הרפואה האסתטית, רבים חושבים, בטעות, כי מראה וצורת קו הלסת והסנטר שלהם הוא נתון מוגמר וקבוע, למעשה ברפואה האסתטית המתקדמת היום יש פתרונות מעולים ומדויקים לעצב מחדש ולקבל את הסנטר וקו הלסת הכי מתאימים ו למבנה הפנים האידיאלי שלך.

לפי אידיאל היופי המקובל כיום לסת תחתונה גברית היא גדולה, רחבה ומסיבית יותר לעומת קו הלסת הנשי, אשר מבחינה אסתטית אופטימאלית הינו צר יותר ועם זוויות מובחנות אך גם מעוגלות יותר. באופן דומה, קווי הסנטר הנשי הם מחודדים וצרים יותר לעומת הסנטר הגברי שהינו ארוך ורחב יותר ולרוב בעל צורה יותר מרובעת.

מכאן שיש נשים וגברים רבות ורבים אשר לא נולדו וגדלו עם קווי מתאר קלאסיים ואסתטיים כפי שהיו רוצות ורוצים בהקשר לקו הלסת והסנטר – זוויתי מדי, עגול מדי, מרובע מדי, מחודד מדי וכן הלאה. ולכן מובן מאליו למעשה כי ניתוח קו הלסת והסנטר  אינו עניין מגדרי נפרד אלא הוא יכול להיות רלוונטי ומשפיע על איכות החיים והמראה האסתטי גם לגברים וגם לנשים.

 

שיקולים רפואיים-פתולוגיים ושיקולים אישיים ואסתטיים לניתוח עיצוב קו לסת וסנטר

יש לציין ולהסביר כי הסיבות לצורך ו/או לרצון לעבור הליך כירורגי של פיסול קו לסת וסנטר יכולות להיות מגוונות והן בהחלט אישיות.

כך למשל לעיתים מדובר על עניין פתולוגי-רפואי ולאו דווקא אסתטי בלבד. לרוב במצבים אלו זו תהיה בעיה פתולוגית הנקראת היפרפלזיה – גדילת יתר של אחד ממפרקי הלסת, המובילה למבנה עצם ולעיתים שרירי לסת לא תקינים. מדובר על מקור רפואי שניתן לזהות כבר בגילאי הילדות או בגיל ההתבגרות, מה שמחייב ראשית טיפול בהיבטים הרפואיים-תפקודיים של הבעיה ורק לאחר מכן באסתטיים. היפרפלזיה של קו הלסת אינה מחלה ממארת אך כן מדובר על גדילת יתר לא תקינה של חלק ממפרק הלסת – למשל צד אחד של מפרק הלסת. ניתוח עיצוב ופיסול קו לסת וסנטר מטפל בגדילת היתר וגם יוצר מראה אסתטי, סימטרי ותקין יותר לפנים.

סיבות נוספות המערבות במידה כזו או אחרת בין הפתולוגי-רפואי לבין האישי-אסתטי כוללות למשל חוסר סימטריה מולד של הפנים בכלל וקו הלסת בפרט, תחושה של חוסר התאמה מגדרית ומטופלים הנמצאים על הרצף המגדרי ומבקשים מראה פנים היותר מתאים לתחושותיהם ורצונותיהם כלפי עצמם ועצמן.

 

פיסול קו לסת וסנטר

 

אודות ניתוח פיסול ושיוף קו לסת

למעשה, ניתוח והליך פיסול ושיוף קו לסת כוללים כמה הליכים כירורגיים אפשריים ומותאמים אישית. הכל נעשה תוך תכנון מדוקדק ועל בסיס תיאום ציפיות, בדיקות הדמיה מתקדמות ומפורטות של מבנה הלסת והפנים ויישום הדמיות מחשב של התוצאות הצפויות מההליך.

יש כמה טכניקות ואפשרויות טיפוליות של עיצוב קו הלסת, כאשר בכל מקרה במקרה שלנו כאן מדובר על פתרון כירורגי קבוע, חד פעמי ועם תוצאות מעולות, ללא טיפולי הזרקות וללא הליכים להחדרת שתלי סיליקון לאזור קו הלסת והסנטר.

ראשית וכמודגש, במרכז שוורץ-ארד כל ניתוחי עיצוב קו לסת מבוצעים דרך חלל הפה ולכן לא משאירים שום צלקות גלויות באזור הפנים.

בהתאם למבנה הפנים הנוכחי ולתוצאה הרצויה, מבצעים הליך כירורגי מותאם אישית, יחסית פשוט, דרך חלל הפה ואשר אורך כמה שעות תחת הרדמה. ניתוח שיוף סנטר כולל בנייה מחדש ועיצוב מחדש של קו הלסת דרך הפיכתו לדק, זוויתי בצורה מדויקת ואישית ומעוצב יותר.

בנוסף, בחלק מההליכים מחדירים שתלים מיוחדים ומותאמים אישית – למשל שתלי פיק או טיטניום רפואיים ומתקדמים – כדי להגיע למראה המעוצב והמפוסל הרצוי של קו הלסת ו/או הסנטר.

 

החלמה מהליך עיצוב קו לסת

כאמור, אחרי הניתוח יש אשפוז ללילה אחד במרכז הרפואי בו בוצע הניתוח. בימים הראשונים, מכיוון שההליך מבצע דרך חלל הפה, ניתן לצרוך רק מאכלים במצב נוזלי ובעזרת קשית, מה שגורם לא אחת לירידה קלה במשקל ואשר לרוב חוזרת בחזרה לנורמה. בהחלט יש נפיחות, אדמומיות וייתכנו שטפי דם מקומיים בימים הראשונים לאחר ההליך. לרוב, הנפיחות, הכאבים ואי הנוחות פוחתים מאוד במהירות גבוהה יחסית וההחלמה המלאה היא תוך כמה שבועות בודדים. את התוצאות האסתטיות והסימטריות החדשות רואים כבר בימים הראשונים.

 

למי הניתוח מתאים ומיועד?

ניתוחי שיוף קו לסת, שיוף סנטר, חידוד סנטר ופיסול קו הלסת באופן כללי, מיועדים ופונים לאוכלוסייה מאוד מגוונת ורחבה. למשל, רק כחלק מהדוגמאות שאנו נתקלים ומסייעים להן במרכז שוורץ-ארד:

  • נשים וגברים עם מבנה לסתות שאינו תואם את אידיאל היופי ו/או את המראה שהן והם שואפים אליו.
  • נשים עם לסת מרובעת יותר הנחשבת גברית ואשר מעוניינות לעדן ולייפות את מראה הפנים.
  • גברים עם מבנה לסת ופנים מחודד הנחשב נשי, עם סנטר קטן ומחודד וקו לסת מעוגל למשל.
  • מטופלים ומטופלות המעוניינים ומעוניינות בשינוי מגדרי.
  • אסימטריה בפנים ממקור סנטר/קו לסת
  • גדילת יתר או עיקוב גדילה של אחד ממפרקי הלסת

לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ ואבחון ראשונית בדרך לקו לסת סימטרי, אסתטי ומרשים, צרו קשר עם מרפאת שוורץ-ארד – המומחים בניתוחי פה, לסת ופנים.