16/07/23

מהו זמן ההחלמה מעקירות כירורגיות?

 

עקירת שן בינה כמה זמן החלמה

השיניים בפה שלנו לא נועדו בכדי להישאר שם לנצח. ישנם מצבים מסוימים מחייבים לבצע עקירה כירורגית של השיניים הבעייתיות. הצורך לעקירה יכול לעלות בשל מספר גורמים שונים עליהם נפרט כאן בהמשך. רבים שואלים את השאלה הנפוצה לגבי הליך עקירות כירורגיות :

  • מהו זמן תהליך ההחלמה?
  • כמה זמן לוקח לחזור לשגרה באופן מלא?
  • האם ההליך עצמו כואב?
  • מתי יהיה צורך בביצוע עקירות כירורגיות?

כל התשובות מחכות לכם כאן, המשיכו לקרוא וגלו.

 

מתי יהיה צורך בעקירות כירורגיות של שיניים?

ישנן סיבות רבות לצורך בעקירות כירורגיות של שיניים. כמה מהסיבות הנפוצות ביותר כוללות טראומה או חבלה שעצרה את אספקת הדם לשן. כמה מהם בגלל זיהום שנגרם עקב עששת, ריקבון מתקדם של השן, ועוד סיבות נוספות. עקירת שן היא הליך של הוצאת השן מהשורש שלה בתוך עצם הלסת על ידי שימוש באמצעים כירורגיים. סוג העקירה משתנה בין מקרים של שן חלב בקרב ילדים או או שן בוגרת בקרב מבוגרים, ומה המצב שלה. העקירה מתבצעת במקרים בהם הרופא לא יכול לשלוף בקלות את השן מעצם הלסת שאליה היא מקובעת. זהו הליך מעט מורכב יותר מעקירה שגרתית. כאשר הוא מתבצע באופן מדויק על ידי מומחה כירורגיית פה ולסת, התוצאה מיטבית בכל פעם.

זמן החלמה מעקירת שן בינה: מה ההנחיות המומלצות?

לאחר ההליך יכולה להופיע נפיחות קלה אשר נמשכת בין 48 ל-72 שעות ויורדת בהדרגה. תסמינים נוספים הם כאבים באזור במשך מספר ימים. אפשרות לאדמומיות מקומית, דימום קל, כאבי ראש, וקושי בפתיחת הפה ובדיבור. במקרים בהם ישנם כאבים חזקים וחריגים, דימום חדש, נפיחות משמעותית או הופעה של חום גבוה, חשוב לפנות לרופא השיניים באופן מידי.

בשביל לוודא שזמן ההחלמה שלכם לאחר עקירה כירורגית יהיה כמה שיותר קצר, חשוב מאוד להישמע להנחיות הרופא המומחה. ריכזנו עבורכם כמה מההוראות החשובות:

  • אין לשתות מים, לאכול, לירוק או לשטוף את הפה שעתיים לאחר העקירה
  • ב-24 השעות הראשונות אסור לאכול מזון קשה או חם, יש לאכול רק מזונות רכים וקרים
  • יש לשטוף את חלל הפה במי מלח או שטיפה שהרופא ימליץ למשך 5 ימים
  • חשוב להימנע מפעילות גופנית בימים הראשונים לאחר ההליך.
  • ניתן לצחצח שיניים רק 24 שעות אחרי ההליך, אין לצחצח את מקום העקירה בשבוע הראשון
  • יש להימנע משתיה מקשית ועישון למשך השבוע הראשון

מהו זמן ההחלמה לאחר עקירה כירורגית של שיניים?

כמה זמן ייקח להחלים מעקירת שן כירורגית? התשובה: הזמן משתנה, מאוד תלוי במספר השיניים שנעקרו, מורכבות ההליך וסוג ההרדמה בה נעשה שימוש. תהליך ההחלמה לא נחשב למורכב מדי, למרות שמדובר בעקירה  שהיא הליך ניתוחי. מרבית המטופלים חוזרים לשגרה רגילה כבר 3 ימים אחרי ההליך. העקירה עצמה אינה כואבת והמטופל לא חווה שום תחושה בזכות חומר ההרדמה. ההרגשה היחידה שמתקבלת היא תחושה של מעין לחץ קל באזור. כאשר ההשפעה של חומרי ההרדמה מתפוגגת לאחר כשעתיים, אפשר לקחת משככי כאבים בעת הצורך למשך היומיים הראשונים.

בנוסף לכך, קיימת חשיבות עליונה למנוחה מרובה, כדאי לקחת חופש מהעבודה, להימנע מהרמת חפצים כבדים ולא לעשות שום דבר מיוחד בבית. בכדי שזמן ההחלמה מההליך יהיה כמה שיותר מהיר ויעבור בקלות, חשוב לנוח כמה שיותר ולאפשר לגוף להחלים ולהבריא.

 

**לתשומת לבכם, לא קיימים הסדרים עם קופות החולים.
** הטיפולים המוזכרים בדף זה רלוונטיים בעיקר למרכז והסביבה.