16/01/23

עיצוב סנטר וקו לסת יפה לסימטריה אידאלית

תיקוון עיוותים בלסת שוורץ ארד

הסנטר והלסת משחקים תפקיד מפתח במבנה הפנים שלנו. הם תוחמים את כל הפנים ומעניקים להן מסגרת. במקרים בהם ישנו קו לסת-סנטר מטושטש ולא דומיננטי, מתקבל מראה פחות אסתטי. למעשה, מחקרים מראים כי רוב האנשים מוצאים כי לסת וסנטר דומיננטיים נראים טוב ומעניקים מראה יותר מושך. בזכות הרפואה הפלסטית והאסתטית, היום ניתן לבצע שינויים רבים במבנה של הלסת והסנטר. עיצוב סנטר הפך לפופולרי במיוחד בשנים האחרונות. אנשים רבים בוחרים לעבור את ההליך במטרה לקבל קו לסת ברור וחד לצד סנטר מעוצב, בהתאמה מלאה למבנה הפנים שלהם. המראה החדש יכול להוות לא רק שינוי אסתטי משמעותי אלא גם רגשי, משום שמבנה הסנטר וקו הלסת מקושרים גם לתחושת הביטחון העצמי שלנו. בימינו, אנשים מוכרים כמו אנג'לינה ג'ולי, דיוויד בקהאם, ג'ניפר לופז, גו'ני דפ ועוד, נחשבים לאידאל היופי ולכולם קו לסת חזק ובולט לצד סנטר בעל סימטריה אידאלית שמשלים באופן הרמוני את הפנים שלהם.

אז מהו עיצוב סנטר, כיצד הוא מתבצע ולמי הוא מתאים? כל התשובות כבר כאן.

באילו מקרים עיצוב סנטרים מתאים ולמי?

עם השנים, עור הפנים שלנו חווה שינויים רבים. הוא מאבד מהאלסטיות שלו, השרירים בפנים נחלשים והעור הופך רפוי. עם הגיל יכול להיווצר מצב של היטשטשות קו הלסת. תופעה זו מקנה לפנים מראה נפול ולא אסתטי. במקרים רבים אנשים יבחרו לעבור עיצוב קו לסת יפה על מנת להחזיר לעצמם את מבנה הלסת הקודם שהיה להם בצעירותם. ההליך יכול להצעיר את מראה הפנים באופן משמעותי ולהקנות להן מסגרת יפה, אסתטית ומדויקת.

מקרים נוספים בהם יעלה הצורך בעיצוב סנטר הם כאשר קיים במבנה הפנים הטבעי חוסר הגדרה ברור של קו זווית הלסת. כלומר, היא "נבלעת" עם שאר הפנים והצוואר. כמו כן, הניתוח מתאים לאנשים בעלי סנטר קצר המדגיש את חוסר הגדרת קו הלסת. אצל אנשים מסוימים יכולים להיות מצבים בהם ישנו רפיון קל של הרקמות באזור קו הלסת. ההליך יכול להגדיר את קו הלסת ולעצב את הסנטר באופן ברור וסימטרי בהתאמה אישית למבנה הפנים של כל מטופל ומטופלת.

כיצד הליך של עיצוב סנטר מתבצע?

קיימות כמה שיטות שונות, ניתן לבצע את ההליך באמצעות הזרקת חומרי מילוי, או באמצעות התערבות כירורגית של מומחה בניתוחי פה-לסת-פנים. 

עיצוב בעזרת חומרי מילוי

עיצוב קו לסת יפה בחומרי מילוי מתבצע באמצעות הזרקה של חומצה היאלורונית. במקרים אלו, ההליך מתבצע בהזרקה בלבד, ללא ניתוח, בעזרת חומר מילוי המוזרק באזור הלסת והסנטר. ההליך עצמו יחסית פשוט והוא מאפשר לעצב מחדש את זוויות הלסת. החיסרון הבולט בשימוש בחומרי מילוי הוא שהתוצאה נשמרת למשך כשנה-שנתיים בלבד. לאחר מכן, יהיה צורך לבצע את ההליך שוב.

ניתוח אצל כירורג פלסטי מומחה

השיטה הנוספת היא בעלת תוצאות קבועות. ניתן לעצב קו לסת-סנטר בהתערבות כירורגית של מומחה בניתוחי פה-לסת-פנים. בניתוח, אפשר לעצב את קו הלסת והסנטר באמצעות שתלים, להזיז את הסנטר ממקומו ולקבע אותו במיקום חדש על ידי ברגים או לוחיות. הניתוח מקנה לסנטר ולקו הלסת מראה דומיננטי, מותאם באופן מדויק למבנה הפנים הטבעי. בניתוח עיצוב סנטר, התוצאה הסופית נשמרת לתמיד. מתקבל מראה צעיר, פרופורציונלי ויפה.