28/06/23

עיצוב מראה אסתטי בשיניים – הטיפולים שאתם צריכים להכיר

החיוך הוא כרטיס הביקור הכי חשוב שלנו. מראה אסתטי בשיניים מקנה לנו חיוך בריא ויפה, שמשפיע בצורה משמעותית על הביטחון העצמי שלנו ועל שגרת היומיום. בעבר החיוך המושלם היה שמור ליחידי סגולה שזכו בגנטיקה משובחת. אך כיום, עם הטיפול הנכון, כל אחד יכול להרוויח מראה אסתטי של שיניים ישרות, לבנות וחיוך כובש. במאמר זה תוכלו לקרוא על טיפולים חדשניים ויעילים לעיצוב מראה אסתטי בשיניים והפיכת ה'אזור האסתטי' ללא פחות ממושלם.

עיצוב מראה אסתטי בשיניים הטיפולים שאתם צריכים להכירמהו האזור האסתטי?

כאשר משתמשים במונח 'האזור האסתטי' ברפואת שיניים, מתכוונים לקו השיניים הקדמי. אזור זה הוא המוקד של עיצוב המראה האסתטי בשיניים ושיקום הפה. האזור הזה חשוב מבחינה אסתטית ובריאותית כאחד. השיניים באזור האסתטי חשופות מבחינה ויזואלית לסביבה שלנו וכך גם חשופות לחבלות. עיצוב השיניים והאזור האסתטי כולל בתוכו מגוון רחב של טיפולים הנוגעים לנראות השיניים וקו החניכיים, גוון השיניים, המבנה שלהן וגודלן, בריאות השן ועוד. כל טיפול מותאם ונבנה בהתאם לצרכי המטופל ושאיפותיו.

אז אילו טיפולים מבצעים לעיצוב מראה אסתטי בשיניים?

הטיפולים לעיצוב מראה אסתטי בשיניים הם רבים ומגוונים, בדרך כלל הם משלבים פעולות אסתטיות ובריאותיות יחדיו. בחלק זה נסקור חלק מן הטיפולים הרבים שניתן לבצע.

למינציה

בטיפול למינציה מצפים את השן, מה שמקנה לה גוון לבן ואחיד. הלמינציה מאפשרת גם לסגור רווחים בשיניים, לתקן שיניים שבורות או לעצב מחדש שיניים. במרבית המקרים יעשה שימוש בציפוי חרסינה, אך ישנם סוגים נוספים של ציפויים: קומפוזיט ולומינרס.

ההליך לעיצוב מראה אסתטי בשיניים בעזרת למינציה כולל שיוף של שכבת האמייל בשן ולאחר מכן חיבור של הציפוי. הטיפול אינו מסובך, מהיר וללא כאבים. ציפוי השיניים הוא קשיח ולכן הוא עמיד בפני כתמים ושחיקה.

סתימות בצבע השן – שחזורים

מוקדי עששת, או בשמם בעממי "חורים בשיניים" הם בעיה נפוצה ומוכרת. ללא טיפול, מוקדי עששת עלולים לגרום לפגיעה בריאותית והאסתטית קשה. בעבר חומר השחזור שהשתמשו בו לסתימה היה כסוף ובולט, כיום ניתן לבצע סתימה בצבע השן השומרת על הבריאות ועל המראה כאחד.

סגירת מרווחי שיניים

רווח  (דיאסטמה) הוא מצב שכיח בו ישנו רווח בין השיניים החותכות העליונות. לסגירה הרווח בשיניים יש פתרונות רבים: ציפוי שיניים (למינציה), גשר בשיניים, שתל דנטלי (במקרים בהם חסרה שן), טיפול אורתודנטי ועוד.

שיקום בלסת מחוסרת שיניים

ניתן לבצע השתלות שיניים שבהן מחדירים שתל דנטלי כתחליף לשורש שן שחסרה או שנעקרה. ישנם שתלים דנטליים במגוון צורות וגדלים המתאימים למבני הלסת השונים. שתל דנטלי מהווה פיתרון טוב כמעט לכל בעיות חוסר השיניים.

שחזורי חרסינה – כתרים, גשרים ותותבות

לשיניים חלשות או לשיניים שעברו טיפול שורש קיימת סכנה של שבירה או התנתקות מהעצם. כתרים מעל השן נועדו לשמור על השן בצורתה. גשר הינו יחידה יצוקה של שלושה כתרים, הגשר מכסה את כותרות השיניים הסמוכות לשן חסרה על מנת למלא את החלל. שן תותבת גם כן משלימה את החלל של שן חסרה וניתן לשלוף אותה החוצה כאשר מעוניינים בכך. כל הפרוצדורות הללו שומרות על שלמות הפה ועל חיוך שלם.

עיצוב מראה אסתטי בשיניים – מוכנים לחיוך המושלם?

ישנם הליכים אסתטיים ובריאותיים רבים על מנת לעצב את המראה האידיאלי בשיניים. לכל אדם יש מבנה שיניים ולסת שונים, כמו גם סיבוכים שונים וחיוך שונה. על מנת להגיע לחיוך המעוצב והאסתטי ביותר מומלץ לבצע את כל הטיפולים במרפאה בה מתמחים בניתוחי פה לסת ופנים. בחרו רופאה מומחית שאתם יכולים לסמוך עליה שתעצב בשבילכם את החיוך עליו חלמתם.

 

אולי יעניין אותך גם: