28/02/23

עיצוב קו הלסת: גם ע”י טיפול דנטלי

קו לסת

הפנים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו. ההגדרה הפופולרית ביותר ליופי היא כאשר הפנים נראות סימטריות. יתרה מכך, חלק משמעותי ביותר בפנים שלנו, שבכוחו לקבוע את כל המראה, הוא קו הלסת. קו לסת יכול לעשות את כל ההבדל במבנה והמראה של הפנים, באופן משמעותי. הוא בעצם תוחם את הפנים שלנו ומגדיר את המבנה שלהן. היום, בזכות התקדמות הטכנולוגיה בעולם בתחום הרפואה הדנטלית והרפואה האסתטית, ניתן לבצע עיצוב קו הלסת על ידי טיפול דנטלי. אז כיצד בעצם תהליך זה עובד, מהם היתרונות שלו ולאיזו תוצאה ניתן לצפות?

 

באילו מקרים יידרש עיצוב קו הלסת ע"י טיפול דנטלי?

ככל שאנחנו מתבגרים בגיל, הגוף והפנים שלנו משתנים ללא הרף. חלק עיקרי בפנים שמשתנה במיוחד, הוא קו הלסת שלנו. בקרב רוב האנשים בעולם, סימני הגיל השונים שנחווה לאורך השנים מתחילים להופיע כבר בעשור ה-3 לחיים. סימנים אלה יוצרים מראה מבוגר, עייף ועצוב לאור צניחת העור וירידת נפח הלחיים, שגורמים להבלטה חריגה של קו הלסת. היום, בזכות התקדמות הטכנולוגיה והחידושים הרבים בתחום, ניתן לבצע ניתוח עיצוב קו הלסת על ידי טיפול דנטלי. הטיפול מאפשר להרים את קו הלסת, לעצב אותו ולהקנות מראה סימטרי. טיפולים דנטליים יכולים לשנות את כל מבנה הלסת והפנים. אנשים שרוצים לקבל לסת חזקה ללא הזרקות, להקנות לפנים שלהם מראה סימטרי ואסתטי, יכולים לעבור כיום עיצוב קו הלסת על ידי טיפול דנטלי.

קיימים מקרים שונים שבגינם יהיה צורך בעיצוב קו הלסת. למשל, מנשך לא תקין או הפוך, לסת עליונה או תחתונה שקועה מאוד, לסת עליונה או תחתונה בולטת מדיי, אסימטריה בפנים, ועוד. מטופלים רבים בוחרים לעבור ניתוחי וטיפולי עיצוב קו הלסת, על מנת שיוכלו לקבל מראה פנים סימטרי ואסתטי יותר. במידה ואתם מעוניינים לעבור טיפול עיצוב קו הלסת, חשוב להתייעץ קודם כל עם מומחים בתחום ולעשות זאת במקום מוסמך ומקצועי בלבד.

 

כיצד מתבצע טיפול עיצוב קו הלסת?

לפני תחילת הטיפול, מאפיין הרופא המטפל את מבנה הפנים של המטופל או המטופלת ומזהה את נקודות החולשה באזור קו הלסת. לאחר מכן, בהתייעצות משותפת מחליטים הרופא והמטופל אילו אלמנטים ברצונו לשפר ולשנות. לפי כך, נקבע סוג הטיפול הנדרש. ניתוח לפיסול ועיצוב קו הלסת, השתלת עצם ליצירת תמיכה, שאיבת שומן מאזור הצוואר והפנים להדגשת הלסת, ועוד.

 

עיצוב קו הלסת רק אצל מומחה כירורגיית פה ולסת

כירורגים לפה ולסת הם מומחים בתחום, ובביצוע של ניתוחי פה-לסת-פנים. בתור מומחים מקצועיים בתחום, עומדים ברשותם כל הכלים המקצועיים הנדרשים, על מנת לבצע תכנון נכון של טיפול שיניים, עבור כל מטופל ומטופלת באופן אישי. הכירורג לוקח בחשבון את כל האלמנטים השונים ביצירה של עיצוב קו לסת המתאים למבנה הפנים של המטופל באופן מדויק, תוך כדי ראייה כוללת של ההשפעות שיש לטיפול על אזורים נוספים. כירורגי פה ולסת מתייחסים למכלול הכולל את האזור האנטומי של הפה, לסתות ומבנים קשורים. חשוב לזכור, שמבנה השיניים ומבנה הלסת הם בעלי השפעה הדדית אחד על השני. עיצוב קו הלסת נעשה על ידי טיפול דנטלי נכון ומדויק, לצד ניתוח לפיסול ועיצוב קו הלסת או פרוצדורות אחרות שמטרתן לעצב ולפסל את האזור.

 

אולי יעניין אותך גם: