29/03/23

נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה – כך תפחיתו אותה

נפיחות בפנים אחרי עקירה

שיני הבינה שלנו הפכו ללא הכרחיות ככל שהאבולוציה התקדמה, ובמקרים רבים עולה הצורך לעקור אותן. השיניים הללו יוצרות לחץ על שאר השיניים בפה, גורמות לכאב ועלולות להשפיע על מנח השיניים התקין. נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה היא תופעה יחסית נפוצה המתרחשת לא מעט פעמים אחרי ההליך. היא עלולה להווצר בעקבות גורמים שונים ולהוות אי נוחות. ישנן שיטות שונות שניתן להיעזר בהן להפחתה של הנפיחות והקלה על הכאבים, אותן ריכזנו עבורכם בהמשך המאמר. כל הטיפים החשובים על איך להפחית נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה מחכים לכם כאן.

מדוע נוצרת נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה?

מצבים של נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה הם שכיחים יחסית ומופיעים בקרב מטופלים רבים. הסיבה לנפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה נובעת בדרך כלל מזיהום או דלקת באזור. לרוב היא מתרחשת בעקבות גורמים שונים כמו עקירת השן שלא נעשתה כראוי, בעיה בקרישת הדם, סיכון לזיהום בעצם, רגישות יתר של המקום, ועוד מצבים נוספים. כל עלו עלולים לגרום למצב של נפיחות בפנים, אשר ניתן לטפל בה בדרכים שונות בתאם להעדפה האישית שלכם.

הדרכים להפחית נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה

קיימות מספר דרכים שונות בהן ניתן להפחית נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה. חשוב להישמע להנחיות הרופא שלכם לאחר ההליך ולפעול לפיהן, ולא לעשות משהו שעלול לפגוע באזור. ריכזנו עבורכם כמה טיפים להפחתת הנפיחות בפנים שיכולים לסייע לכם להאיץ את תהליך הריפוי ולהקל על הכאבים לאחר עקירה של שיני בינה:

נטילת תרופות אנטי דלקתיות

אחת הדרכים הנפוצות ביותר להפחית את הנפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה היא על ידי נטילת תרופות אנטי דלקתיות. חשוב להתייעץ עם הרופא המומחה שמטפל בכם ולפעול בהתאם להמלצות שלו. הוא יכול להעניק לכם מרשם לתרופות המתאימות ביותר בהתאם למצבכם. כמו כן, חשוב לצרוך את האנטיביוטיקה שהתחלתם על פי הנדרש ולא לעצור את הטיפול באמצע. סיום הטיפול התרופתי הוא חיוני להחלמה מהליך של עקירת שיני בינה והנפיחות בפנים תרד בהדרגה.

קומפרסים קרים להפחתת נפיחות בפנים

טיפולים שיכולים לסייע בהפחתת נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה הם קומפרסים קרים. ניתן להניח שקיות קרח או קומפרס קר על הפנים באזורים הנפוחים. הקומפרסים יעילים מכיוון שהם עוזרים להפחית את הדלקת, מקלים על הכאבים ומורידים את הנפיחות המקומית אחרי העקירה.

שטיפת פה להפחתת נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה

תכשירי שטיפות הפה השונים הם רבים, אך ביניהם קיימים גם תכשירים שונים הנחשבים ליותר טיפוליים. במצבים של נפיחות בפנים לאחר עקירת שיני בינה אפשר להשתמש בשטיפת פה עליה ימליץ לכם הרופא המומחה שלכם. מומלץ לבצע את השטיפה לפחות פעמיים ביום לשיפור הנפיחות.

ניקוי וחיטוי של האזור

אחת הדרכים הנהדרות לחיטוי והפחתה של הנפיחות לאחר עקירת שיני בינה היא בעזרת מתכון סבתא פשוט, עם מי מלח. כל מה שצריך לעשור הוא לערבב חצי כפיות מלח בתוך כוס מים פושרים ולגרגר בעדינות. השיטה הזו יכולה להתאים לאלו מכם אשר סובלים מנפיחות יתר, כאשר הנפיחות יורדת לאט ובהדרגתיות. ניתן לחזור על הפעולה כמה פעמים ביום, כל כמה שעות לקבלת תוצאה מיטבית והקלה משמעותית ומהירה יותר בכאבים.

 

**לתשומת לבכם, לא קיימים הסדרים עם קופות החולים.
** הטיפולים המוזכרים בדף זה רלוונטיים בעיקר למרכז והסביבה.

 

אולי יעניין אותך גם: